Monday 16 July 2012

My second convocation, err second ke?

 Salam and hye pretty peoples again :) kamu semua buat ape ye sekarang? Saya? terasa mahu pecah lemak lemak yang ada pada badan sebab tiap tiap hari kena buat kerja di rumah sebab ape, sebab banyak sangat. Bukan macam kerja kerja rumah yang macam biasa tu, tapi sekarang bertimbun-timbun sebab walimatulurus makin dekat. Bagus gak kasi exercise mati lemak hehe.

Emak saya selalu kata saya penternak lemak di badan! tapi takde laa lemak macam badan gajah badan badak tu :) nak kata kuat makan tidak, tapi entahlah. Da duduk di rumah memang rutin naik badan kan? tapi sekali pandang muat lagi kot nak pakai baju pengantin :) hewhew hye! kawan kawan semua kata saya kurus kot~

Okey back to the topic, hari ni saya baru je rasa nak update pasal konvo saya last week. Saya konvo di Dewan Sri Siantan Putrajaya :) cool huh?! heee antara banyak banyak konvo saya kali ni paling hebat sebab Putrajaya kan? Nampak classss gitew :P kalau tak dulu dulu saya konvo di kolej, di sekolah tinggi aje.

Saya bersyukur pada Allah Taala sebab kali ni saya diberi peluang merasa convo paling bermakna sebab kedua ibu bapa saya hadir masa konvo saya. Mak abah sanggup ambil cuti 2 3 hari semata-mata nak hadiri konvo saya. Begitu besar jasa emak dan abah kita kan? hai laahhh anak diluar sana, kalau tak kenang lagi jasa ibu bapa kita tak tahulah nak cakap macam mana, kira kejam la tu kan?

Actually, saya dah konvo 4 kali dalam hidup saya. Sebab apa 4 kali saya cakap? sebab pertama sekali saya konvo masa saya tingkatan 6, Kulliah Al-Lughah Waddin masa saya ambil Sijil Tinggi Agama dulu.. Saya tak masuk kan convo Stam dalam count convo in my life saya sebab saya tak hadir masa konvo STAM. Sedihkan? second convo masa saya ambil kursus Executive Product Halal di Melaka, wahh! masa tu majoriti kawan kawan Exec semua hadir, saya jerk tak hadir =.=' nak nagis rase. Abes, nak buat macam mana dah saya ada hal yang tidak dapat dielakkan :) Third convo, masa saya abes degree di Kolej Universiti Insaniah, kali ni memang saya pegi dan naik stage sendiri ambil scroll degree, masa tu hanya ALLAH yang tahu betapa bahagianya sebab selama 4 tahun saya belajar hanya untuk memegang segulung ijazah dan yang paling penting belajar kerana Allah Taala :) Masa saya konvo degree dulu, abah saya je yang pegi taw. Sebab kesian kat mak, adik adik semua nak datang Kedah jauhh..huhu

Then, convo saya yang seterusnya, yang terbaru masa saya habis bergelar guru pelatih Kpli Jqaf selama 1 tahun 6 bulan! Alhamdulilah, saya dianugerahkan diploma perguruan. Cool jugak kan? dah dapat degree dapat pulak diploma perguruan lagi, tulah orang cakap tak rugi kalau belajar. InsyaALLAH kalau ada rezeki saya nak sambung belajar lagi :) 
Ini mak dan abah saya, alhamdulilah even adik adik tak dapat pegi, saya rase bersyukur sangat sebab ada mak dan abah yang selalu meraikan kejayaan saya :) i love you always mak, abah :)


Ini saya, a day before convo! rehersel time :) tak tahu mane datang idea nak posing cam gini. Saya ni kalau depan kamera je menjadi kalau nak posing. Tak boleh rancang rancang awal taw huhu  


Haha kelakar! nasib ada abah yang sporting yang sentiasa melayan kerenah anak sulung dia nih :) 


Beshfwenz saya cakap pic ni nice view! :) 


aha! cemerlang praktikum alhamdulilah, tapi kalau cemerlang akademik boleh laa dibanggakan sangat kan? hehe semua ni dunia semata mata :) 


Tak sangka abah saya sempat shoot pic saya masa saya atas stage? hehe tak de pulak saya bagitahu abah suruh shoot, tengs abah! you are great!


Kesayangan saya dunia akhirat :)


Thank you emak & abah for the fresh flower 


Nak sangat kan rilakkuma? nahh hamekk kau sekor!


Muka penat giler kot time ni, kaki nak patah rase sebab saya pakai kasut melecet time ni adei @.@


Habuan konvo! alhamdulilahh~



Erm apa info yang kamu dapat baca entry saya kali ni? saya rasa bertambah semangat kot nak sambung belajar lagi, jadi mari laaahh! ada peluang belajar, belajar betul-betul ye! sebab ilmu ALLAH ni luasss sangat sangat :)

The end! nk pegi resize pics entry seterusnya pulakk.
Photobucket

No comments:

Stories