Tuesday 17 July 2012

My Wedding Preparation Part 5

Salam and hye lovely readers, petang petang ni rest kejap sambil sambil online. Pening sebab tiap tiap hari saya kena keluar rumah, pegi bandar, cari barang, jumpa kawan, sebab semua perkara ni akan berulang di dalam tempoh masa yang begitu singkat bagi saya. Lagi 38 hari lagi kalau saya kira dalam kalendar saya. Hoho~ times runing fastly! jeles betul masa dengan saya. Tapi, saya tetap cool and steady :) itulahh saya..

Okey suka saya nak share pasal preparation wedding saya petang ni, apa yang saya dah buat? progress in progress adalah jugak sikit sebanyak peningkatan kan, takkan takde langsung. Kalau takde peningkatan macam mana nak kawen =.=' hee~ ape yang saya tulis pun saya tak tahu laa. Mengarut je lebih adei @.@  tapi seriously semua yang saya lalui sekarang menguji kesabaran, ketekunanan, keikhlasan, kerajinan dan yang paling penting juga menguji rasa tanggungjawab saya pada en tunang, sebab dia dah amanahkan saya untuk buat persiapan perkahwinan kami. Bak kata en tunang saya, 'Biar simple tapi menarik' :) cool kan? okey, saya cuba turuti apa yang dia hajati. 

Lepas saya konvo baru ni, saya buat macam-macam. Nak tahu? ce tengok pics kat bawah ni, bukti saya lalui semua ekekeke~ sikit jerk saya upload masuk blog sebab ape?sebab malas nak resize pics hehe

Nak kawen semua ni kena settle kan dulu, sijil kursus kawen, borang permohonan kebenaran kawen. Macam macam pejabat agama nak taw, antaranya sijil nikah mak dan abah saya dulu dulu sebab saya ni anak sulung. Jadi semua anak sulung perempuan yang ingin berkahwin perlu berbuat demikian okey? :) kena hantar pegi pejabat agama. Tunggu feedback dari pihak mereka. Semua dah settle tunggu akad nikah je dah


Ini mak saya, mase ni kat Nilai 3 sibukk beli kain ela, macam macam kami planning nak buat ngan kain ela ni hehe


Okey big boss tengah membuat bayaran! terima kasihh abah :)


Setiap hari saya kena mengadap dengan kertas kertas kecikk nih, heee~ best taw! haaa~ dalam paper bag emas sri pinang tu yang paling penting untuk majlis kami :) akhirnya dah siap pun yang kami tempah. Korang yang belum wedding wedding tu mesti excited kalau nak pilih barang kemas masa wedding nanti. Trust me!
Di atas ni adalah pipink dan bobook! hye awk, tak rindu pipink ke? :) heheh mereka dah ready delivery wedding card untuk kawan-kawan. Kawan kawan yang belum bagi adress tu cepat-cepat bagi ye! nak post nih, wedding card banyak lagi



Kedai perabut? furniture? adalah menjadi kebiasaan bila nak kawen and salah satu tempat yang akan bakal pengantin dan family pergi mesti laa kedai nih :) pilih jangan tak pilih. Jadi family saya angkat satu tilamm yang berat lagi besar gedabak itew. Sekali tidur payahla nak bangun kikiki~ 


Sekitar dalam kedai perabot, rambang mata @.@ silap silap nanti perabut yang tak dirancang nak beli,.. terbeli.. whoops!


Oh my dreams! cantik putih bersih kan? vantage ni sihh! memang kegilaan saya haha tunggula saya dah ada rumah sendiri, semua perabot rumah saya akan saya vantage kan! italy design bha ni huhu 


Ahhh! tak boleh tengok, hati rasa terdesak nak dapatkan bilikk yang semua putih cam gini
Next, keesokkan harinya tu pulak macam biasa saya ada dating dengan wedding planner saya. Ni la keadaan dalam butik yang kami berdua booking semua kami punya wedding attire, pelamin, semua semua laa pasal weding hehe



Sangkar burung putih bersih :)


My big boss, my emak yang semangat membantu anak sulungnya membuat persiapan wedding. Semangat mak saya!


Gaun gaun ala ala princess disney hehehe 


Antara koleksi butik pengantin ni, oho! of course saya tak pilih baju ni. Baju wedding saya ada terselit-selit kat area sini sini la jugak hek3


Cantik gak combinasi warna bunga ni kan?

Okey berhenti jap menaip, tarikk nafas dulu! lepass fuhhhhhhhhh~
welcome to the grayscale and sepia photo! saya sengaja jadikan pics saya yang kat bawah ni jadi itam putih and perang perang sebab ape? nanti kantoi laaa hahaha sorokk sikit :)
Nak sorok ape putri? tu haaaaa sipi sipi pelamin tu. Nak tahu sebab ape sorok and jadikan pic ni itam putih? scroll down tengok bawah :)
Jeng-jeng! macam ni laa pelamin kami nanti hahaha eh, takdelaa saje je macam biasa nak wat gimik. Kalau bukan ni pelamin kami kenapa mesti sorok? sebab kebetulan masa datang butik mase tu, dah tersergam indah pelamin ni dalam butik ni taw! and yang paling bestnye, theme wedding saya yang butik ni guna masa pelamin ni dipasang. Sebab tu saya menegaskan nak sorok warna pelamin ni ekekeke~ konon tamo kantoi laaa warna theme, padahal ada jugak kawan kawan rapat yang dah tahu :)


Series cantik giler! combination warna pelamin ni cantikk!! :)
 
Ada jugak orang yang nak menyibukk duduk atas pelamin haha tak lama lagi kau duduk laa puas puas atas pelamin putri oi!


Ini baru saya beli tadi, bunga ape entah namanya yang femes sekarang ni. Yang selalu orang letak kat baju pengantin, baju kurung, barang hantaran. Tapi memang saya damnn fall in lurve with this kind of roses. Macam bunga yang dipintal pintal ngan perca kain satin. Ada pin pulak sebelah belakang bunga ni bagi memudahkan lagi kerja melekatkan bunga di mana mana sahaja yang kita suka :) doyleyss paper memang suwit sangat! tak boleh nak kata ape laa, dah lama mencari akhirnya tadi dapat jugak! tu, kertas kaler putih ukir ukir tu..cunss kan? fungsi doyleys paper untuk letak kuih muih atau cupcake ke atas pinggan. 


awk semua comel!

Bila tengok balik tajuk entry ni dah part 5, lepas ni taknak dahla update pasal wedding. Last dah ni kot. Tapi tengok mood kalau ada lagi kawan kawan request suruh wat entry pasal wedding :) Tengkiu silent readers yang selalu setia baca entry entry saya yang kadang kadang tak ada info langsung! 

Amacam? ada rase nak kawen tengokk pics kat atas ni? Saya rase sampai kat sini je kot entry saya hari ni.    Untuk ingatan diri saya sekali lagi, 
' Biar simple tapi menarik ' :)

okebai! salam



Photobucket

3 comments:

aLyah_Lya said...

Assalamualaikum wbt kak putri.
wah nice la kawen kak. nak p pahang jgak la. huhu. mmg rsa nya kawen da ne nenok prepration kak putri :D

Anonymous said...

kaler pink putih ea... tahniah ya putri.. :)

Unknown said...

happy preparation dear :)

salam kenal !

Stories