Monday 8 April 2013

November 2012

Salam and hye! sangat sangat kejam bila saya mengabaikan blog saya selama errr lebih 5 bulan, nak masuk 6 bulan dah kot? rasanya habuk kat blog saya ni dah tak boleh di clean up balik. Dah berkepuk gamaknye =.=' nasiblaa badan. Sorry ye blog kesayangan.

Actually saya baru balik dari sek, solat magrib and isyak, online kejap sebab nak tengok email. Pastu rasa rindu pulak kat blog, try intai jap. Rase sayu je tengok, sebab dulu pulun mengupdate sekarang? ape dah jadi? tahu tak sebab ape?? sebab yang utama ialahhhhhhh bermula bulan November 2012 laa tahun lepas.




Start jadi malas berbloging sebab inilah. Good news, rezeki dari ALLAH Taala, saya bakal jadi ibu!! and my suami kesayangan bakal jadi abahh! for the first time, rasa macam tak sangka, teruja, happie, sedih, terharu. Coz what, coz lepas saya kahwin saya ada 2 bulan kosong tak ada baby. And after two months our wishes come true :)  

Masa mula mula tahu, cuti sekolah tahun lepas masa saya and husband dating kat Kota Kinabalu. Sebelum sampai tempat kami menginap we both dah beli siap siap pregnancy test, berdebar sebab rase sure sure ade baby, perempuan mestilaaa tahu and dapat rase kan. 

Bila dah test, saat menunggu dua bar naik kat prgnancy test tu saya pejam mata :) punyalaa nervous hehe and last last saya menjeritttttttttt! and my husband senyummm sampai telinga :) tanda faham. Sekali try dua tiga batang terus. Punyalaah nak kan kepastian, siap beli yang naik angka digit and tahu weeks gitu.. Alhamdulilahhhhh. I Love You Sayangggg. 

And saya capai telephone, orang first yang saya call adalah mak saya. Sebab anak, mesti share good news terutama pada ibu bapa. Bila gitaw mak, mak pun belum apa apa lagi dah cakap '' dah ade ye? alhamdulilahhhhh, jaga diri elok elok '' saya menangis menangis dan terus menangis. Terharuu.... sambil cakap dalam phone, sambil husband saya pujuk saya. Mak mentua saya pun pesan suruh jaga diri and baby dalam kandungan sebab baru berapa weeks masa tu. First tyme in my life! Pengalaman hidup yang memang tak dapat dilupakan. Detik mengandungkan anak yang pertama :) 

Lepas dari tu, just close family and friends je yang tahu. Bila da sampai 2 to 3 months, baru saya open open sikit. Sebab baby da sikit kuat masa tu. Alhamdulilah, sekarang dah masukk 6 bulan! see, berapa bulan saya stop blogging? sama tempoh ngan baby dalam perut hehe and saya perasan, masa awal awal preggy, saya jadi tak suka kepada apa yang saya suka buat. Contoh? blogging, facebooking, amek gambar. Baru tahu akhirnya macam tu :) 


Okey fine! me latest
gemuk gedempol sebenarnye
pipi tembam
berat naik
tapi disebabkan saya tinggi jadi tak nampak sangat yang saya preggy
setiap bakal ibu ada sifat sifat yang tersendiri
macam saya :)
p/s pada diri sendiri : putri, awak kena kuat sebab time preggy suami awk takde di sisi awak.. peaceee! :')
Photobucket

No comments:

Stories