Monday 8 October 2012

Sarawak With Love Part 2 ( Kite Festival Bintulu, Day 1 )

Tada! hehe masih teringat comment post my bff. Dia cakap saya boleh jadi host rancangan TV makan angin.   Mane tak nye ke hulu ke hilir, tu pun my hubby yang bawak saya berjalan. Padahal my hubby tu kaki bejalan jugak. Travel menghayati alam ciptaan Tuhan kan. Subhanallah :)

Ini cerita last last berapa kali last laa last two weeks tak silap. The end of September. Bertuah saya datang Bintulu tyme Bintulu buat Festival Layang Layang. Sekali sekala jerp diorang buat nih! heee rezeki saya. Bak kata hubby saya, kakak sekolah dia cakap every year mereka tak pernah miss pegi festival ni, sebab memang kena wajib pegi. Interesting of course!

Memang menarik pun. Festival ni berlangsung selama 3 hari, and saya pegi dua hari berturut turut taw. Saya update hari yang first saya pegi. Thanks hubby! :)) 

Sampainya kami kat sana, oho ramai nye laa terserempak dengan kawan kawan hubby. Blushing giler laa, almaklumlah pengantin baru ni menjadi perhatian kan if kita pegi mana mana huuuu. Control cover semua ade.

Diz is the first booth, kedai yang saya berhenti. Mata berpinar tengok handicraft aiyo! minat sangat benda kayu kayu gini. Asal jumpe je bergambor, asal jumpe je bergambor.. Penuh dalam blog saya ni bergambor with kayu kayu heeh

Close up sikit!

Ini pun dijual kat sana okeh! kalau macam tu, saya pun nak jugak laa pegi jalan jalan tepi pantai then kutip shell kulit siput ni. Jual boleh buat duit eheheh
Ini sejenis katak kayu, pandai kan orang Sarawak ni buat? So berbakat laaa.. N kalau perasan, kayu yang ada pada mulut katak tu boleh digunakan utk lalu kan atas badan katak tu. Kan ade geligi geligi kat atas belakang katak tu, bila lalu kan kayu kecik tu memang exactly bunyi katak tu betul betul hahaha! saya sangat teruja pluss jakun jugak :D kena lalu kan dari bawah ke atas..Hee nanti uolls terjumpa katak kayu ni kat mana mana try it! mesti jadi macam saya jakun :)

Ish, rase nak grab one laaaa lampu ni! nak bagi abah hehe tapi fikir nanti bawak balikk barang banyak banyak over weight luggage pulak attototo 
Ohh basikal tua :))
 
The traditional wears of Sarawakian, they call it what eh? saya pun tak tahu..lupa nak tanya heheh

Ngan layang layang belum sempat nak shoot, next day baru sempat.. Okeyla, nak edit edit kejap pics yang bertimbun nih.. Chow chin chow :D

Photobucket

No comments:

Stories