Tuesday 19 June 2012

My Wedding Preparation Part 1

Salam n hye again, happie tuesday monink! :) trully i'm free now. Boleh laa adakan masa sikit nak update entry baru.. Yeay! really love my blog. 

Oke tgk tajuk entry mcm dah nak kawen sangat2 kan, tp lambat lagi kot.. Lambat tak lambatlaa, lagi berapa bulan jerkk dah ni.. Menghitung hari nak tukar status :) macam tak percaya! eh hey, mesti ada yg tnya, dia ni bila sebenarnye nak kawen?huh?!okey bila tu nanti i will inform later the date nye itu okay? n for sure, kawan2 yang terdekat, kawan2 rapat, especially my dear kpli jqaf fwenz da tahu, my dear kakak2 n abang2 cikgu2 SK Bndar Tawau dah tahu, my dear besties! lalink, suhana, ejay, dae, nasiroh, iepa, mel, kak shu, kakak2 angkat sy adik2 angkat sy semua dah tahu heeee alhamdulilahhh.. Juz wait for that meaningful day

Saya jadikan my wedding preparation ni sebagai entry sy berperingkat2. Yang ni baru part 1, nanti sambung lagi part lain2 :) apa salahnya nak share story persiapan wedding sy kan. U olls boleh comment, bole kasi pendapat kan?

Sape kata nak kawen ni senang?huh?!adalah susah sikit sebenarnya bila berada di situasi saya yang mana saya dan tunang saya adalah anak sulung!! huhu n diz is da first walimatulurus yang akan di handle sendiri oleh my family and his family to0. Dengan saya ni berada dalam jarak jauhh antara family n my beloved feature husband. :( saya di SABAH yang jarang sekali balikk semenanjung, my FAMILY di PAHANG yang memang jauh kalu nak dibandingkan antara SABAH N PAHANG. N my dear, di SARAWAK phew! ape laa nasib kan?apa2 pun saya kena syukur alhamdulilah, sebab saya ada kesayangan yang always with me toge2 together :) and not because our distance yang jauhjauh saya down, ouh tidak sama sekali! saya makin kuat adelahhh!  Wish all of our planning, planner, plans softly arranged.

Pendekkan cerita, hari tu lepas sy touch down je dari flight haha ape lagi hati saya yang membuak2 nak ready for preparation ni menjadi2 huhu. Bukan tak sabar taw, tapi semangat tu memang automatik ada coz before diz my family especially my abah n my mak yang bertungkus lumus membuat preparation. Saya sebagai seorang anak rasa tanggungjawab tu, n rase kalau boleh semua perkara saya yang nak buat and tamo let's my parents handle all of its! aiyakk? betul ke ayat saya ni?hentam saje laa labu :P

First destination, ape lagi kalau bukan NILAI 3 hehe tempat saya suka shoppink since my wedding date da hampir nih :) ada orang cakap, kat nilai tu barang mahal, barang tak bermutu laa, orang asing la bnyak berniaga ape la. Jangan laa beli kat tempat owg asing tu jual, bangla kan banyak kat situ keh3.. Tapi lain pulak persepsi saya sebab bagi saya kat nilai banyak sangat pilihan, especially wedding punya barang. Kebanyakkan kedai kat situ owg melayu yang jual kalau barang2 untuk wedding nih, come on! support our melayu hee! Choices yang banyak memang amat-amat mempengaruhi saya semasa shopping! that's my princip kalau nak shoppink mesti choices tu kena banyak, so that saya boleh pilih yang mana satu pilihan di hati. Tak gitewww gurls? Actually saya dah start berulang alikk dari nilai 3 tu since akhir tahun lepas lagi, servey punya pasal hek3

Okey da most important things that day, yang saya plan dari dulu lagi, 'nanti bila dah habis kpli, aku akan cari benda ni dulu!! saya bermonolog sendirian n my mak and abah pun cakap macam saya cakap tulah, i'm searching for my 'ilham'. Ilham untuk decorate my hantaran to himm :) yes! my hantaran. insyaALLAH 9 dibalas 11 aminn

Sebahagian pics yang sempat saya snap via my android phone, cz alert for ' NO CAMERA' is everywhere! haha ape boleh buat, saya curi-curi laa snap my 'ilham' itu. Oh berkemungkinan saya akan hantar kedai upah untuk design hantaran saya if susah susah sangat kan? Sebab saya dah rasa macam mana perah idea untuk design hantaran masa saya engage dulu :) phewww! agak susah laa jugak bagi saya yang separa tak separa kreative ni hek3

Quality pics agak down dari pics sebelum ni cz guna kamera handset kan? enjoyy ittt~

pinkish! i'm a loyal of pink colours :)
verry nice! blue~ soft jerk kan?
okey, diz iz hantaran yang dah siap digubah tinggal letak je barang hantaran atas tu.. My abah fall in lurve with that flower, erk?bunga ape tu?lily?tulips?but no, my theme bukannye peach hehe sorry abah sayang. n trully my abah punya choice verry high n teliti, alasan abah nape abah suka design peach tu abah jawab ' abah suka tengokk bunga yang setompokk tu banyak sangat nampak gah n mewah! :) tengs abah cz lend me ur ideas

lagi2 pinky! heehe n seriously, kaler putih memang teramat amat pentinggg and memang memainkan peranan penting untuk design2 kawen ni..nampak bersih kan?

white pink, verry nice combination:)
hehe lastly ni jerk sempat saya snap, yang lain save in memory ajerp!

 the conclusion, kena pandai memilih atas banyak sebab.. First harga yang berpatutan, second barang itu cantikkkkkk, third yang saya berkenan yang mana saya akan ingat and i can memorize that things until forever n ever heeee :) and the lastly, apa yang saya suka mesti my parents my fiancee suka jugakk! that's my secret :) berkat owg kate kan?  


okey then
nak edit satu pic yang saya snap tadi untuk entry seterusnya :)
Photobucket

1 comment:

senyumm said...

salam wien..moga dipermudahkan segala urusan..sy ni xtaw nk mula dr mne.w/pun org kate cm lmbt lg,rilek lh..ei,xleh2..sy xnk rushing2.huwaaa..ape yg awk mula bwt dlu nih??sy ade mse kurg dr 12bln je.pas raye ni nk hntr jahit bju nikah dh...grr

Stories