Monday 14 May 2012

Seorang Suami Bernama AMIR

 Salam and hye, salam hari Isnin. Hari ni sy tak pegi sekolah sebab apa? sebab sy diberi MC oleh dctr kerana badan sy tidak sihat. Sekarang sy melepek aje atas tilam. Abes nak buat macam mana kan, dugaan diberi oleh ALLAH. Kena terima ngan hati yang terbuka. Yang pasti redha n yang lebih bermakna, bersyukur kerana ALLAH still bagi sy peluang untuk bernafas atas bumi ciptaan NYA.

Tadi, sy belek2 kejap folder koleksi doodles sy yg di designkan olehh doodler sy. Dah bertahun kot sy kumpul doodles ni, smpai penuh dah punn folder itu :) see? tak caye? ce tengokk kat bawah ni!

di print screen oleh sy baru kejap tadi :)

 then, sy nak share post kali ni pada semua readers, diri sy n terutama sekali dia :) bace betul2 okey!

Ini sy, comelkan? heeee~ pinkkkk gitew. ni tyme sy bertunang :) the engagement doodles! sj jerk, cz td terjumpa doodles comel ni dlm folder sy. Jadi sy try wat satu entry yang berkaitan ngan doodles ni. Special tengs to conteng once again for all of diz        
 Sebenarnya sy ni tengah counting da days for my Big Day! ouh, ape yang saya rasa? gementar, takut, can't wait pun ade, risau huhu and yang paling ketara sangat apa yang sy rasa sekarang adalah gementar!! adui, nak jadi isteri orang kot, mestilah gementar kan? oh God! please help me! aigo putri, orang semua suka bila nak kawen, awk? gementar terlebih, padahal awak kenal ngan en tunang awak dari kecik lagi. Macam tak biasa pulak kan? tapi tulah, semua nya atas saya. Kena bersedia, kerana sy akan mempunyai tanggungjawab besar yang diamanahkan oleh ALLAH. Iaitu tanggungjawab seorang isteri :)

Sebab apa tajuk entry sy ' Seorang Suami Bernama Amir?' AMIR bermaksud ketua segala2nya. Putera, ketua, pemerintah, penguasa, pemimpin, makmur :) . Saya berharap seorang suami yang boleh memimpin saya, yang boleh menjadi ' imam ' di dalam hidup saya dan hidup anak-anak saya suatu hari nanti. Kerana perkahwinan BUKANLAH perjanjian sehari dua atau sebulan dua, bukan juga sampai tua TETAPI ia adalah perjanjian sampai mati. 

Buat tatapan awakk -----> :)
Pemilik Cinta
Pemilik cinta kita, yang pertama adalah Allah s.w.t. Cinta insani sesekali tidak boleh mendahului. Cinta insani, tempatnya adalah menuruti cinta hamba kepada Ilahi. Cinta insani, adalah buah kepada cinta hamba kepada Allah s.w.t.
Andai cinta hamba kepada Allah belum berkembang mekar, maka cinta insani tidak akan berkembang mekar. Bajai dan suburkan cinta kepada Allah s.w.t, cinta insani akan lebih mudah mekar, dengan izinNya.

Dan orang-orang yang berkata: "Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami pasangan hidup dan keturunan yang menjadi penyejuk mata (penyenang hati), dan jadikanlah kami ketua bagi orang-orang yang bertaqwa."

freebies yg di copy paste dengan izin,.. Wan Hazel :) berangan macam ni la nanti konon.konon.
 P/S : dah sampai masa nya nanti baru saya akan tahu dan merasai apa yang sebenar di sebalikk perkataan seorang ' ISTERI ' :)

InsyaALLAH , AMIR akan selalu menjadi ' AMIR ' di dalam hidup sy :) aminnn~
( AMIR HAMIZI BIN AHMAD IZAM )


 
Photobucket

2 comments:

Azlin said...

comelsss doodle tunang tu..wishh everything gonna be good as planned :) am happy for u my dear chingu ^_^

rAIHan said...

comel doodles tuh..tahniah ya~

jemput singgah,
http://sukacakapsorang.blogspot.com/2012/05/9-perkara-penting-ketika-bercakap.html

Stories