Sunday, 13 May 2012

Kasih Ibu Membawa Ke Syurga

I'm back, today's 16th of May, Mother's Day kan? sempena hari ibu ni, sy nak wat satu entry pasal mak sy . Sebab bila online facebook ramai sgt mention pasal emak masing2 kan? sy rase sedihlaa :( nak nangis rase, sebab sy jauhh sgt ngn mak sy. Mak sy ada kat semenanjung, sy ada kat sabah. Rase nk fly balikkk sekarang jugakk jumpa mak :( rindu sgt hny ALLAH je yg tahu.

Mak sy bagaikan bidadari dunia akhirat sy
rase sedih pulakkk  mengenangkan bila tiba masa sy jadi milikk orang satu hari nanti. sebab bila sy dah jd milik orang, orang tu akan menjadi yg paling utama bagi sy. bukan lagi mak dan abah sy. bila berfikir balik, besar pahalanya yg sy akan dpt bila sy jd milikk orang kan?
tanggungjawab seorang anak, wajib berdoa untuk ibu bapa kita 
-----> dan rendahkanlah dirimu terhadap mereka berdua dengan penuh kesayangan dan ucapkanlah : ' Wahai Tuhanku, Kau ampunkanlah dosa kedua ibu bapa ku dan Kau kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihani ku sejak kecil lagi '    

 P/S : hari ibu HARAM disambut kerana seakan2 menyerupai agama kristian,  bagi kita UMAT ISLAM, setiap hari adalah HARI IBU kerana ibu yang telah melahirkan dan membesarkan kita. Sama2lah kita mendoakan kesejahteraan kesygn kita terutama IBU dan BAPA kita kerana mereka berdua adalah segala2nya bagi kita :)

 tengssssssss EMAK for everything, cz without you i'm nothing, really.really miss you a lotsss :( 





Photobucket

1 comment:

Cik Amal said...

kami follow sini


belog ni, amal tengok tak ade HEARTBEAT
HEARTBEAT tu macam nuffnang, boleh dapat duit even dengan blog
meyh tengok tuto yang amal buat
http://sayacikamal.blogspot.com/2012/05/cara-daftar-heartbeat.html
*tak ganggu status BE nuffnang

Stories